lørdag 21. april 2012

Dette kunne vært så mye bedre

I følge Amazon sine forfattersider er appelsinjuice blandt tingene som forfatteren av "Powerless the Synthesis" (Jason Letts) virkelig liker. Denne lille absurde tingen er like sammenhengende som boken, som... kunne vært bra, men som illustrerer noen av fallgruvene med selvpublisering. Storyen er god, personene gode, historien bygger opp... og kommer aldri noe sted. Det er godt mulig at bok to og tre hjelper på dette (ja, det er fler i serien), men jeg tror ikke jeg kommer til å lese dem. Jeg gikk og ventet hele boka på at noe skulle skje, uten at det egentlig var noe spennende. Mye fyllstoff og forholdsvis godt skrevet... men... så plutselig var boka ferdig.

Jeg pleier å ha med noen sitater jeg merker meg underveis (det er jo så enkelt med lesebrett!). I denne boken har jeg merket meg denne:
Just remember this, you can’t measure a life by its successes or failures. It’s the spirit that matters.
Den sier egentlig ganske mye om boken.

Skulle du likevel ha lyst å vite litt om boken er en kjapp oppsummering (ok, jeg røper hele plottet nå) som følger:

-Vi er i en verden der alle har magiske evner (GOD START!)
-...men det er en jente som ikke har noen (oooh... plot?)
-Hun har bodd skjult i et lite hus og skal nå begynne på skolen, uten at jeg skjønner helt hvorfor.
-Selv om alle andre har superevner er hun supertøff og sterk og smart og klarer å kjempe mot dem (kjedelig i lengden...)
-Og så er de ferdig på skolen
-Bok slutt

Japp.
Les den om du vil ha et eksempel på laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang oppbygging uten spenningstopp. Det er ikke dårlig litteratur, det kunne bare VIRKELIG trengt et forlag og litt hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar