torsdag 20. september 2012

Gårsdagen er borte

Mens jeg sitter på hotellet i Cambridge, på en konferanse med jobben virker tittelen "Yesterday's gone" ganske treffende. Dagene bare suser av sted! Heldigvis har jeg lesebrettet mitt med meg. Jeg har i nattetimer, samt diverse timer på tog og fly de siste døgnene klart å lese ferdig første episode (sesong 1) av serie-boken 'Yesterday's Gone". Jeg snakket litt om det på søndagens smakebit, og jeg finner konseptet artig.

Jeg har lyst å gå litt mer i dybden på denne første boken i en serie av flere (fordelt utover sesonger, som tv-serier), men siden jeg har program fra 07:00-22:00 på disse konferansedagene blir det litt lite tid til å gå så i dybden.

Istedet vil jeg heller dele noen flere sitater fra den.

"Only one word repeated though, several times, infact.
Extinct."

"People were missing, but now it seemed like shit was missing, too. And he didn't know what. He could feel things gone, but couldn't put his finger on what they were."

"Time might not mean what it used to. But if the sky is falling, every minute matters."

Dette er så absolutt en dystopi, og så absolutt tilsvarende første episode (pilot) i en tv-serie. Jeg har kost meg med å bli kjent med folk, og å sette meg inn i verden. Og så synes jeg det er artig noen skriver denne typen bøker, ikke bare serier med bøker som kommer etter hverandre. Jeg kommer med mer om dette senere.

Mens jeg tenker på hva jeg skal skrive lurer jeg bare på hva jeg skal lese nå... skal jeg endelig lese ferdig "Warped"? Eller "Mindbenders"? Kanskje "A song of Ice and Fire" (Game of thrones)? Eller "The eye of the world" (jeg har begynt på wheel of time-serien for 3. gang...) ?

Åh, så fælt å måtte velge mellom så mye gode bøker!



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Regent Terrace,Cambridge,Storbritannia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar