torsdag 26. november 2009

Ulovlig innvandrer... og litt annet.


Jeg ble ferdig med mørkeboka idag, 1 dag før det er min tur å blogge om den! Det var timing det ;)

Ellers... jobber jeg fremdeles med å komme meg gjennom Breaking Dawn (Twilight-serien).

Jeg har ikke blogget om "Illegal Alien" av Robert J. Sawyer som jeg skrev om i et tidligere innlegg. Nå passer jo bra!

Boken handler om at det kommer utenomjordinger til vår planet. De ser ikke ut som oss og snur mye av det vi tror på hodet. Men de virker snille, og man prøver å hjelpe dem. Litt som i tv-serien V som gikk på 70-tallet (og har fått en make-over nylig som tv-serie) har romskipet deres "gått istykker" og de trenger hjelp.

Men er egentlig disse romvesenene (Tosok kaller de seg) like hyggelige som de virker, eller skjuler de noe? Midt i undringen skjer et drap og den ene blir arrestert for mord. Resten av boken er en vill blanding av science-fiction og retts-drama med plottwist som bare kan overgåes av filmer som "Wild Things".

Jeg likte boken godt, det blandet to sjangere svært bra og sluttet ikke å overraske.

Jeg kommer forøvrig til å slippe denne boken løs som bookcrossing bok i Oslo iløpet av den neste uken, se etter på La Baguette på Oslo S (Oslo S OBCZ), kanskje den står i hylla?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar